Alzheimer Nederland, Spotify en Mindshare hebben samengewerkt aan een nieuwe campagne waarin de focus wordt gelegd op het inzicht dat wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat mensen met Alzheimer positief getriggerd kunnen worden door muziek. Muziek heeft immers vaak sterke associaties met specifieke gebeurtenissen in ieders leven.
In de campagne worden mensen die patiënten in hun omgeving hebben opgeroepen om de door Alzheimer samengestelde afspeellijsten met hits uit de jaren 30, 40, 50 of 60 (gratis) af te spelen en indien gewenst aan te vullen met andere nummers. Het platform dat hiervoor wordt ingezet is Spotify, naast de eigen digitale kanalen van Alzheimer Nederland.
Doelstelling campagne is om met een minimaal budget op een impactvolle en indringende wijze de aandacht te vestigen op dementie waaronder Alzheimer. Dit moet leiden tot een hoge conversie van nieuwe vaste en eenmalige donateurs en ondersteunt de collecte begin november.
De actiepagina is hier te vinden.
Alive Inside Official Trailer 1 (2014) - Alzheimer's Documentary HD
Alive Inside Official Trailer
Credits
Klant: Alzheimer Nederland
Medium: Digital
Branche: Non-profit
Publicatie: 25 september 2014
Bureau: Appstrakt / Mindshare
Media: Spotify
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!