M-commerce laat consument koud

Producenten van draadloze internetapparatuur doen er alles aan om ons te overtuigen dat m-commerce ‘the next hot thing’ wordt. Volgens een onderzoek van Arthur Andersen laat mobiel internet de consument volkomen koud.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De onderzoekers van Arthur Andersen baseerden hun conclusies op antwoorden van 424 Amerikaanse online consumenten. 43 procent van de ondervraagden had geen mening over handel via mobiel internet, 13 procent had een enigszins negatieve indruk en 1 procent had een sterk negatieve indruk. De ondervraagden waren vooral bezorgd over de veilighied van transacties via palmtops en mobiele telefoons.

Volgens de onderzoekers waren de bezitters van mobiele internetapparaten twee- tot vijfmaal meer geneigd tot het gebruik van online toepassingen als e-mail, internet en online aankopen. Minder dan één op de tien respondenten had echter daadwerkelijk een palmtopcomputer tot zijn beschikking. Meer dan de helft van degenen die geen elektronische organizer hadden, zeiden geïnteresseerd te zijn in de aanschaf van een dergelijk apparaat als het geïntegreerd zou zijn met een mobiele telefoon.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie