Flexwerkplek

Een zorgvuldige opgebouwde campagne, met veel suspense en belofte. Maanden baadde het Hirschgebouw in oranje licht. Zorgvuldig geselecteerde perscontacten werden uitgenodigd voor een sneak preview. En op de dag van de publieksopening stond er een rij wachtenden tot het Vondelpark. Hun beloning: een speciaal Apple t-shirt, die even later al voor astronomische prijzen op Marktplaats werden verhandeld.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

En dan was daar De Trap. Helemaal van glas, een ontwerp van de Heilige Steve Jobs zelf. Een wereldwonder!
Hoe anders was het toen ik er een kijkje ging nemen. Apple adepten zullen er ongetwijfeld opgewonden van raken: batterijen houten tafels met Ipads en Imacs waar je op los kunt.
Nerds in blauwe uniformen om je daarin bij te staan.

Het komt bij mij over als een een flexwerkverzamelplek: lange werktafels met identieke apparaten er op en verder helemaal niets.
Waar zijn de inspiratie, de verrassing en de creativiteit? Ja in die apparaten dat snap ik wel, maar je kunt zo'n winkel toch wel wat spannender maken? Nu is het vooral een tempel voor aanbidders van de Heilige Jobs: een goedgecommuniceerde winkel, dat wel.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie