Mooi staaltje van geld wegsmijten in ineffectieve campagnes: de deelnemers aan het convenant overgewicht (zie http://www.convenantovergewicht.nl) en dat zijn VWS en de leden van de Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) hebben een campagne uitgevoerd tegen vetzucht. Tot hun grote verbazing zijn mensen die ongezond leven nauwelijks op de hoogte van de campagne."Dat komt doordat in lagere sociale klassen minder wordt gelezen. Bovendien vinden ze overgewicht niet zo belangrijk." Aldus Harry Brouwer van Unilever in het NRC. Hoe lager de opleiding hoe minder gezond en hoe dikker men is. Nou lijkt me dit geen echt nieuw gegeven. Hoe kunnen de initiatiefnemers dan zo onhandig zijn om de campagne niet heel gericht op lagere opgeleide groepen te maken en hen op een goede manier er van te doordringen dat overgewicht voor hen een probleem is? Als het Unilever wel lukt om lager opgeleiden aan de Knorr te krijgen, waarom passen ze die kennis dan niet toe op deze campagne? Ze willen toch zeker wel dat effect bereiken?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!