Onder de naam VI Kids wil het ‘grote’ Voetbal International jeugdige voetballiefhebbers, jongens en meisjes, meer aan zich binden, maar ze ook enthousiast maken en houden om aan voetbal te doen. Op de redactionele planning van VI Kids staan onder meer kinderboeken, magazines, stripalbums, websites, video, games en events.
Bij de realisatie van kinderboeken wordt samengewerkt met WPG Kindermedia, bij de events met Sportpartners. Er begint onder meer een jeugdplan dat voetbalverenigingen de mogelijkheid biedt hun leden voordelig extra trainingen aan te bieden, jeugdtrainers gratis te scholen en de clubkas te spekken. Voetbal International is ook hoofdsponsor van de Nationale Techniek Kampioenschappen, met trainingsdagen voor de jeugd in het gehele land en een finaledag op sportcentrum Papendal.
Maarten Roomer en Arne van den Berg van VI zeiden eerder al in een interview met Adformatie dat initiatieven gericht op kinderen op het lijstje stonden.
Eerder deze maand werd ook bekend dat Voetbal International is gaan samenwerken met KPN voor premium content. Zo kreeg Nico Dijkshoorn een eigen programma, is er ‘Bankzitters’ en krijgen VI-clubwatchers hebben een prominente rol.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!