Premium

'Virtual reality voert ons terug naar de behoefte aan grote verhalen'

Vijf vragen aan VR-specialist en reclamecreatief Carl Addy, spreker tijdens de Dutch VR Days.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

is creative director van Mill+ in Londen, een bureau dat zich toelegt op reclame voor VR-toepassingen. Tijdens de , vanaf morgen in Amsterdam, is hij één van de keynote speakers. Addy zal in het bijzonder ingaan op de mogelijkheden die virtual reality biedt voor adverteerders.
 
1. VR voegt een nieuwe dimensie toe aan reclame. Maar hoe ga zorgt je dat je hiermee ook bereik creëert?
&;Ik denk dat het probleem van het bereik zich zelf oplost geleidelijk aan oplost dankzij het groeiend aanbod van eenvoudige technieken waarmee je VR kunt ervaren. Het zal even duren voordat de geavanceerde headsets voor iedereeen beschikbar zullen zijn. Maar dankzij de recente 360 graden ​​video-ondersteuning van Facebook en YouTube, kunnen we nu al content maken die verder gaat dan wat beschikbaar is voor head mounted displays. Smartphones spelen een belangrijke rol om de gebruiker toegang te bieden tot technologie en content om zo te kunnen ervaren wat VR inhoudt.&;
 
2. Hoe kun je zorgen dat het VR-bereik vergroot de komende jaren?
&;Dat doen we door samen met merken en klanten de beste en meest boeiende content te creëren. Virtual reality voert ons terug naar de behoefte aan grote verhalen. Maar dit betekent niet noodzakelijkerwijs dat  VR-ervaringen enorm ingewikkeld moeten zijn. Eenvoudige, gepersonaliseerde content, zoals live muziek of meer theatrale ervaringen, trekken een veel breder publiek en vormen een krachtig eerste stap. We onderhouden ook intensieve contacten met technologische bedrijven. De vraag naar sterke 360 ​graden VR platforms met een breed bereik is in de nabije toekomst zeer reëel.&;
 
3. Mill+ focust op de inzet van VR voor reclametoepassingen. Wat voor soort klanten staan het meest &;open&; voor VR-reclame?
&;Ik zou zeggen: alle. Dat is het mooie van virtual reality. Meer in het bijzonder gaat dit belangrijk zijn voor de grote autofabrikanten en gaming. Verder speelt het escapistische karakter van VR een rol. Doordat je mensen op plaatsen kunt brengen waar ze anders nooit zouden komen of andere mensen te laten ontmoeten die ze altijd al wilden ontmoeten, zal een nieuwe markt zich aandienen.&;
 
4. Hoe denk je dat dit bedrijf eruit zal zien in een jaar? En over vijf jaar?
&;Over een jaar zijn we nog klein genoeg om onze eigen voeten te zien. Het komende jaar zullen we vooral bezig zijn met experimenten en contentmakers en VR-tech bedrijven zullen om het hardst proberen om een ​​voorsprong op de concurrentie op te bouwen. Over vijf jaar verwacht ik dat de technologie in rustiger vaarwater is gekomen. Tegen die tijd zal dit een redelijk &;normaal&; bedrijf zijn gworden. Of het nu via een eenvoudige smartphone ervaring zal of in één van de vele VR themaparken die je dan zult hebben; over vijf jaar zal iedereen een ervaring op een of andere wijze VR hebben ervaren.&;
 
5. Welke VR cases zou jij als de beste tot nu toe willen aanmerken?
&;Mijn favoriet in commercieel opzicht is Dos Equis, want dit was de eerste VR-case die me het potentieel van de techniek liet zien. Verder zullen interactieve ervaringen voor Oculus Rift, HTC&;s Vive en Sony&;s PlayStation VR zullen de lat voor ruimtevullende&; VR-ervaringen het landschap vanaf begin volgend jaar ingrijpend veranderen.&;

De eerste editie van Dutch VR Days, die donderdag 29 oktober van start gaat, is op voorhand een groot succes. De conferentie, het merendeel van de workshops en het filmisch experiment waren binnen no-time uitverkocht. De gratis toegankelijke Demo Dag kon op de meeste belangstelling rekenen. Al meer dan 1200 gratis tickets zijn hiervoor vergeven. Vanwege het grote aantal aanmeldingen wordt de gehele conferentie live gestreamd via www.dutchvrdays.nl. Op de dag zelf is het ook nog mogelijk om de demo’s te bezoeken. In verband met de te verwachten drukte is een wachtrij niet uitgesloten.

Dutch VR Days is het eerste Virtual Reality festival van Europa en vindt plaats van donderdag 29 oktober tot en met 1 november in VondelCS.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie