Deze week lanceert Dienst Publiek en Communicatie (DPC) in opdracht van het ministerie van Veiligheid en Justitie de eerste commercial in een reeks TV, print en digitale uitingen die deel uitmaken van een nieuwe overheidscampagne over inbraakpreventie. De 30-seconden durende commercial maakt gebruik van zowel real-life action animatie en introduceert het geanimeerde personage Harm Alarm als woordvoerder in de campagne.
N=5 en The Ambassadors hadden de opdracht om de campagne verrassend en effectief onder de aandacht te brengen, op een manier waarmee het publiek zich zou kunnen identificeren. Harm Alarm moet in een serie video’s het publiek wijzen op thema’s rondom veiligheid. Ook zal Harm Alarm op verschillende openbare plekken, waaronder politiebureaus, verschijnen op posters.
Making-of
'Voor het geanimeerde figuurtje hebben we veel research gedaan en aandacht besteed aan de ogen en de mond. Juist aan deze delen, omdat deze het meest de persoonlijkheid van Harm Alarm vormgeven.', aldus Manuel Ferrari, regisseur van The Ambassadors. 'Het geanimeerde figuurtje is gecreëerd met het idee dat hij de drijfveer van de campagne is en gebruikt kan worden in verschillende uitingen die passen binnen de campagne die N=5 heeft ontwikkeld. Het was belangrijk dat het personage een vriendelijk en grappig karakter kreeg, maar tegelijkertijd ook serieuze boodschappen kan overbrengen.'
Credits:
Agency: N=5
Creatives: Lukas van de Ven & Zwier Veldhoen
RTV Producer: Guy van der Hoop
Account: Carina Snippe / Marieke Fernhout
Production Company: The Ambassadors VFX
Director: Manuel Ferrari
Producer: Thijs Klaassen
CG Supervisor: Mark van Berkel
VFX Supervisor: Stephen Pepper
CG Artists: Nick Groeneveld / Ritchy Wattimena / Jeroen Cloosterman
Compositor: Jeroen van Berkel
Grading: Brian Krijgsman
DOP: Tobias Pekelharing
Sound Company: The Ambassadors Sound
Engineer: Rens Pluym