MonitoringMonday: Hema met tompouce, KLM en Clinton vs Sanders

Wat gebeurde er vorige week op social media?

De week dat CBS naar buiten bracht dat het gebruik van , dat Facebook haar  en waarin bekend werd dat we . En de week waarin veel over Britse exit uit de EU werd gepraat (), hoewel  uit de UK kwam.

Wat gebeurde er nog meer in social media?

HEMA

Als je veel social media bereik wilt genereren, doe dan ‘iets’ met voetbal. In Nederland gaan de gesprekken veel vaker over voetbalclubs dan over grote merken. Dit werd weer eens duidelijk toen amateurclub VVSB stuntte in de beker tegen FC Den Bosch en de zei dat hij niet ging feesten omdat hij de volgende dag stage moest lopen bij de Hema.  werd direct trending topic.

En wat deed Hema? Dat speelde er heel handig op in. Complimenten!

KLM

KLM staat bekend om de gevatte reacties op sociale media. Afgelopen week voegde het hier een nieuw hoofdstuk aan toe met een grappig onderonsje met Christine le Duc, die natuurlijk vroeg om zo’n soort reactie. Zeg het maar: slaat KLM hierin door? Moeten ze niet gewoon hun reizigers helpen. Of dit is slimme free publicity?

Clinton / Sanders

In de VS zijn de voorverkiezingen begonnen. Bij de Democraten kwam Sanders opvallend dicht bij Clinton. Kijkend naar de Twitter buzz in de VS vóór de verkiezingen kon je al zien dat Sanders aan een inhaalslag bezig was. Zou Twitter in november ook voorspellende waarde hebben?

Komende zondag is het Valentijnsdag. Dat is een feestje voor merken! Vorig jaar zagen we dat vooral vrouwen over Valentijnsdag spraken en dat zij het liefst een weekendje weg willen. Mannen gaan liever uit eten. Doe er je voordeel mee!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie