De week dat CBS naar buiten bracht dat het gebruik van zakelijke sociale netwerken stijgt, dat Facebook haar verjaardag vierde en waarin bekend werd dat we over twee jaar meer via webcare met bedrijven praten dan via de telefoon. En de week waarin veel over Britse exit uit de EU werd gepraat (#BREXIT), hoewel slechts een kwart van die berichten uit de UK kwam.
Wat gebeurde er nog meer in social media?
HEMA
Als je veel social media bereik wilt genereren, doe dan ‘iets’ met voetbal. In Nederland gaan de gesprekken veel vaker over voetbalclubs dan over grote merken. Dit werd weer eens duidelijk toen amateurclub VVSB stuntte in de beker tegen FC Den Bosch en de matchwinner zei dat hij niet ging feesten omdat hij de volgende dag stage moest lopen bij de Hema. #HEMA werd direct trending topic.
En wat deed Hema? Dat speelde er heel handig op in. Complimenten!
Succes vandaag @MaikeyParami, iedereen is welkom bij HEMA Leidschenhage voor een tompouce of gesigneerde foto. pic.twitter.com/0kFMbfTsoN
— HEMA (@HEMA) 4 februari 2016
KLM
KLM staat bekend om de gevatte reacties op sociale media. Afgelopen week voegde het hier een nieuw hoofdstuk aan toe met een grappig onderonsje met Christine le Duc, die natuurlijk vroeg om zo’n soort reactie. Zeg het maar: slaat KLM hierin door? Moeten ze niet gewoon hun reizigers helpen. Of dit is slimme free publicity?
Clinton / Sanders
In de VS zijn de voorverkiezingen begonnen. Bij de Democraten kwam Sanders opvallend dicht bij Clinton. Kijkend naar de Twitter buzz in de VS vóór de verkiezingen kon je al zien dat Sanders aan een inhaalslag bezig was. Zou Twitter in november ook voorspellende waarde hebben?
Komende zondag is het Valentijnsdag. Dat is een feestje voor merken! Vorig jaar zagen we dat vooral vrouwen over Valentijnsdag spraken en dat zij het liefst een weekendje weg willen. Mannen gaan liever uit eten. Doe er je voordeel mee!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!