Volgens BizRate Research (van de zoek- en vergelijkingssite Shopzilla Inc) adverteert maar liefst 92 procent van de online webwinkels en 93 procent van de multichannel retailers dit jaar offline.
Het Amerikaanse bedrijf doet jaarlijks onderzoek naar de stemming en marcomplannen van de winkeliers ten opzichte van de laatste maand van het jaar.
Volgens de onderzoekers zijn de meest populaire advertentiekanalen dit jaar de catalogus (63 procent van zowel de online en multichannel retailers zet dit middel in), in-store materialen (61 procent), direct mail (59 procent) en printuitingen in tijdschriften (54 procent). Gevolgd door kranten (41 procent), televisie (35 procent) en radio (32 procent).
En hoe zit het dan met online adverteren? De meerderheid van de retailers (70 procent) is van plan om dit jaar aanzienlijk meer geld uit te gaan geven aan zoekmachinemarketing.
60 procent van de retailers start de promoties voor Thanksgiving en kerst aan het eind van deze maand, want dan begint 50 procent van de Amerikaanse consumenten al met shoppen. Overigens liggen er ook al sinterklaascadeautjes in mijn kast, en die zijn niet over van vorig jaar. De dikke Intertoysfolder lag al in september bij mij in de bus.
BizRate research ondervroeg 119 online retailers, alle leden van Shop.org, en 1,891 consumenten die de sites van online retailers bezochten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!