McDonald’s Nederland stelt Erwin Dito aan als Directeur Marketing

Erwin Dito werkte hiervoor in diverse directiefuncties bij AB-Inbev.

Erwin Dito (44) is de nieuwe directeur Marketing, Communicatie en Consumer Insights van McDonald’s Nederland. In deze rol is hij verantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten en de reputatie van het bedrijf in Nederland. Hij geeft invulling en richting aan de strategische beweging en nieuwe activiteiten die McDonald’s de komende jaren doorvoert in Nederland. Erwin Dito werkte , waar hij in diverse directiefuncties heeft gewerkt aan ‘de versterking van verschillende biermerken in Duitsland, Benelux, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk, met een focus op innovatie’.

Dito volgt René Jaspers op die McDonald’s oktober vorig jaar verliet. Hij werkte 4,5 jaar bij de fastfoodketen.

Act local
Dito zegt dat McDonald’s zich in een sector bevindt die zeer in beweging is. ‘Wensen van gasten zijn heel anders dan een paar jaar geleden. Juist aan deze dynamiek wil ik een impactvolle bijdrage leveren. McDonald’s is en blijft een zeer krachtig wereldmerk, maar het verschil voor gasten maak je lokaal, met lokale initiatieven, lokale innovaties en lokale producten. Persoonlijke wensen van gasten worden de komende jaren nog belangrijker. Bij McDonald’s hanteren we daarbij de strategie van luisteren naar gasten, nieuwe initiatieven testen en deze zo snel als mogelijk uitrollen als deze succesvol zijn. De eerste resultaten daarvan zoals tafelbediening, het concept Pimp Je Burger en de introductie van de Maestro Burger zijn uitstekend en daar ga ik met verschillende initiatieven mee verder.’

McDonald’s in een bepalende rol voor de samenleving
Volgens Dito kan McDonald’s als marktleider een bepalende rol spelen op het gebied van thema’s die voor de samenleving belangrijk zijn. Hij doelt hiermee bijvoorbeeld op de herkomst van producten, voedselveiligheid of het bieden van producten die passen binnen een verantwoord voedingspatroon.

Volgens Dito zit in het bedrijf McDonald’s ‘een diepgeworteld gevoel voor een langdurige, respectvolle relatie met de omgeving waarin het bedrijf opereert’. Dito: ‘Juist omdat merk en bedrijf dezelfde naam hebben is de wisselwerking tussen business en reputatie bijzonder groot. Dit betekent dat iedere stap die we zetten op commercieel gebied ook een stap is op bedrijfsniveau. Het is van cruciaal belang om hier iedere keer de juiste balans in te vinden, om voorkeur te realiseren voor onze producten en acceptatie van het bedrijf te behouden.’

 

&;Ik merk een geweldige dynamiek binnen McDonald’s om snel te vernieuwen.&;

 

‘Consumentgedreven platformen&;
Erwin Dito zegt dat hij ‘het meer dan ooit centraal stellen van behoeften van consumenten’ ziet als een belangrijk vertrekpunt. ‘Gasten bepalen wat wij de komende jaren gaan doen. Meer dan ooit denken wij vanuit consumer insights en consumentgedreven platformen en vertalen wij behoeften van gasten naar nieuwe producten en diensten. De uitdaging is om vanuit die behoeften snel te komen tot een product of dienst dat daadwerkelijk aangeboden kan worden en getest kan worden bij gasten. Ik merk een geweldige dynamiek binnen McDonald’s om snel te vernieuwen. Dat ben ik gewend bij AB-Inbev en ik ervaar bij McDonald’s alle mogelijkheden om daar mee verder te gaan. De overeenkomst tussen bier en McDonald’s? De emotie in de merken en de beweging naar nog meer kwaliteit, lokale herkomst en het belang van versterken van de lokale business en reputatie.’

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie