Gezellig met mams en paps op Snapchat
Snapchat is populair onder jongeren, maar wordt ook steeds meer gebruikt door ‘ouderen’. Dat kan twee dingen betekenen: of die nieuwsgierige volwassenen willen weten wat de jongeren uitspoken op Snapchat, of ze willen zich stiekem weer kind voelen. Die belangstelling is overigens wel terecht: het medium is ontzettend populair. En als zelfs het Witte Huis, NASA en CNN snappen, dan is het serious business.
Geld verdienen
Over business gesproken: Snapchat is bezig om (nog meer) geld te verdienen. Binnenkort komen advertenties wel heel erg letterlijk in your face, ze verschijnen namelijk tussen de verhalen. Wellicht zal dit voor wat weerstand zorgen. Wij zijn benieuwd of mensen fan blijven of dat er een aantal Sjaak afhaak zullen zijn.
Herinnering delen
Als je dan toch lekker aan het snappen bent met je ouders, kun je jouw kostbare video’s en foto’s nu ook bewaren. Deze nieuwe functie heet: Snapchat Memories. Alle verhalen, foto’s en video’s worden nu automatisch bewaard, omdat mensen Snapchat steeds meer als fotoalbum willen gebruiken. Met deze nieuwe functie kun je zoeken op gebeurtenissen en herkent de app ook objecten. Als je bijvoorbeeld ‘strand’ of ‘jungle’ invoert, gaat Snapchat op zoek gaat naar relevante afbeeldingen. Mocht je nou achteraf denken: mwah, die bikini-foto hoeft niet iedereen te zien, kun je met de functie ‘My Eyes Only’ de foto’s voor jezelf houden.
Twitter target op emoji’s
Twitter probeert de hoge social media snelheidstrein bij te houden. Zo komt het medium nu met emoji targeting: op het moment dat je een smiley gebruikt in een tweet, kunnen merken hun reclame gerichter op jou afstemmen. Het idee is dat adverteerders beter jouw stemming of denkwijze kunnen bepalen. Dus als jij alleen maar burger, pizza en friet emoji’s tweet, dan kan het best weleens zijn dat je binnenkort door een bekend fastfood restaurant wordt benaderd…
Insta(nt) verwijderen
Word jij ook zo gek van die vervelende, negatieve comments of spam onder Instagram-posts? Dat is vanaf nu verleden tijd. Instagram komt namelijk met een nieuwe filterfunctie. Deze tool zorgt ervoor dat zakelijke gebruikers met een Instagram-account bepaalde woorden en zinnen kunnen selecteren, waarna Instagram deze automatisch verwijderd. Het platform is in staat om de reacties direct te verwijderen, zodat de comments niet gelezen kunnen worden. Dus haters are not gonna hate!
Nu ben jij weer op de hoogte van de ontwikkelingen in social media land. Veel plezier (of sterkte) dit weekend met het snapchatten met je ouders!
Deze bijdrage is geschreven door Blauw Gras. Wij zijn een creatief digitaal bureau met een voorliefde voor social media. In onze thuishaven aan het Amsterdamse IJ creëren wij creatieve concepten, relevante content, digitale activaties en impactvolle (media)campagnes.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!