Jump! neemt initiatief voor betere huis-aan-huis folders

Met een wekelijkse verkiezing van de beste en slechtste huis-aan-huis folder willen Thijs Hagenberg en ik de kwaliteit verbeteren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Wekelijks vallen er gemiddeld 40 folders op de mat. Naast hele goede en hele slechte is er een grote kleurloze middenmoot van op de automatische piloot gemaakte folders. Dat steekt ons bij Jump!, omdat wij veel huis-aan-huis folders maken voor onze retailklanten.

Daarom komen we met het initiatief om niet , maar elke week stil te staan bij de kwaliteit van de verspreidde huis-aan-huis folders aan de hand van de criteria die ook bij de jaarlijkse worden gehanteerd.

Naast de wekelijkse verkiezing met een eindrapportage eind van het jaar wordt er geen fysieke prijs uitgereikt. Het doel is de makers van folders te triggeren om wekelijks weer een folder te maken die ertoe doet. Het is elke week weer een wedstrijd en dit is de van de eerste week.

Uit de , uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK in opdracht van  onder auspiciën van de , bleek eens te meer. Met een totaalbereik van 12,7 miljoen lezers is de huis-aan-huis folder een krachtig medium, 96% van de Nederlanders leest wel eens een folder. Opvallend is de groei van het gebruik van folder apps. Ten opzichte van vorig jaar is het gebruik van folder apps met 400.000 mensen toegenomen. De groei zit vooral in de groep van 20-49 jarigen. De papieren folder blijft echter onverminderd populair: de folder heeft een netto bereik van 11,3 miljoen mensen. Na het lezen van een papieren folder komt meer dan 80% in actie. Voor ruim de helft van de Nederlanders (53%) zou het een groot gemis zijn als er geen folders meer zouden verschijnen. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie