Begin dit jaar lanceerde Heineken het nieuwste hoofdstuk in de 'Enjoy Heineken Responsibly' campagne. Armin van Buuren speelt de hoofdrol in de video 'The Experiment' en produceerde de track 'Save My Night' voor de 'Dance More, Drink Slow' campagne. Deze week, in aanloop naar de laatste shows van 'Armin Only' in de Ziggo Dome, is de lange versie van de mini-film op de Nederlandse televisie te zien.
Enjoy the Sunrise. Dance More, Drink Slow.
De tweede 'Enjoy Heineken Responsibly'-spot die deze maand op tv zien, werd drie jaar geleden al uitgezonden door Heineken. In de commercial laat de hoofdrolspeler zien hoe hij de nacht ten volste benut, door gedurende de avond ook af en toe voor water te kiezen. 'Enjoy the Sunrise' wordt de laatste weken van het jaar op televisie en bioscopen getoond.
Nederland scoort goed op matig drinken
Uit het 'Global Status Report Alcohol and Health 2014' van de World Health Organisation blijkt dat Nederland goed scoort op het matig en verantwoord drinken van alcoholhoudende dranken. De gemiddelde alcoholconsumptie in Nederland ligt onder het Europees gemiddelde en Nederland staat achter Noorwegen en Italië op de derde plaats van laagstscorende landen in Europa op gebied van alcoholmisbruik. Heineken zet zich met de campagne samen met Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie in tegen alcoholmisbruik. Het onderzoeksrapport is hier te vinden.