1. Jaguar - Actual Reality
Virtual reality wordt steeds vaker ingezet om mensen te laten ervaren hoe iets werkt of voelt. Maar sommige dingen moet je toch echt zelf meemaken en voelen tot in je tenen. Jaguar is ervan overtuigd dat een testrit in de F-TYPE zo’n ervaring is. De testrijders kregen een VR-set op hun hoofd, maar maakten zonder dat ze het wisten werkelijk een bloedstollende rit over een raceparcours. Dat smaakte naar meer…
Bureau: Y&R Auckland
2. Giffgaff - Menselijke drones
Klanten van het Britse telecombedrijf Giffgaff zijn vrij als een vogel, omdat ze niet aan een vast contract vastzitten. In het verlengde van de tv-commercial ontwikkelde Gifgaf een coole pr-stunt. Ze bouwden drones in vorm van mensen en lieten die op een grauwe novemberochtend door de skyline van Londen vliegen. En dat zorgde voor een hoop verbaasde blikken.
Bureau: Mc&T
3. Samsung - 10 minuten vakantie
In tien minuten is de batterij van nieuwe Samsung Galaxy S6 opgeladen. Het merk laat dit zien door ook de telefoonbezitter in 10 minuten zich helemaal op te laten laden. In no-time krijgen de telefoonbezitters een complete strandvakantie inclusief massage aangeboden. Hoewel de ‘passanten’ in de casevideo wel wat gemaakt overkomen, blijft het idee overeind.
Bureau: Grey Polen
Bekijk vooral ook nog even deze prijswinnende case van Visit Britain die er op een vrij briljante wijze in slaagde Chinezen naar het land te trekken.
BrandActivation.nl, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. Aan het eind van het jaar wordt het allerbeste werk van 2015 gekozen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!