- Flame, Flow, Flood – Rijn Vogelaar
- Customer innovation – Marion Debruyne
- Omnichannel in retail – Gino van Ossel
De winnaar: Omnichannel in Retail! Dit boek is door de jury beoordeeld als meest vernieuwende en relevante marketingboek van het afgelopen jaar.
Juryvoorzitter Hans Molenaar: ‘We zien dat het klantgericht denken sterk in opkomst is. Marketing verplaatst zich van marktdenken naar waardecreatie voor klanten. Maar ook zijn marketeers strategisch aan het werk met nieuwe businessmodellen van organisaties. Omnichannel in Retail focust zich uiteraard op de retailmarkt waarin klantcontact en communicatie steeds meer via meerdere kanalen verloopt. Het unieke van omnichannel in retail is dat het boek uitgaat van de kracht van fysieke retail en hoe deze online verder uitgebouwd kan worden. Het winnende boek van de Marketing Literatuurprijs geeft concrete adviezen en werkwijzen hoe retailers kunnen innoveren.’
Ook bedankte Molenaar de overige auteurs: ‘Het afgelopen jaar is duidelijk geworden hoe klantgerichtheid en toepassen van de digitale en social channels professioneel en innovatief kan worden ingezet. Waarvoor alle dank en respect.’
De overige genomineerden voor de Marketing Literatuurprijs waren:
Verboden voor klanten, wij houden van fans - van Wingerden & Schuurmans
Dokter, ik heb last van klanten – Mike Hoogveld
Honshitsu - De essentie van marketing, de marketing van de essentie – Frank Wouters
Brand breakout - Kumar en Steenkamp
Handboek mobiele strategie – Bart van Asten
Happy Profit – Herman Toch
Klant helden in de 9+ organisatie – Veldhoen & van Slooten
B2B contentmarketing – Bob Oord & team
Marketing, de nieuwe principes – Steven van Belleghem
Customer experience in de praktijk – Manfred van Gurchom
Het belangrijkste criterium voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2014 geldt in hoeverre de auteur erin geslaagd is vernieuwende inzichten in het marketingvakgebied weer te geven. Daarnaast moet het boek in het 4e kwartaal van 2013 of later zijn gepubliceerd, vanuit het Nederlandstalige marketingvakgebied zijn ontstaan en inhoudelijk een duidelijk raakvlak met marketing hebben.
Vorig jaar won het boek Schizofrene Marketing, van Joris Merks.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!