Die nieuwe wearable devices als de Google Glass en de SmartWatch waar het deze dag vooral om ging, zijn gemaakt om je leven gemakkelijker of leuker te maken, aldus Caspers. Als adverteerder zou je geen een andere intentie moeten hebben. Je wilt consumenten informeren en assisteren, maar wel als dit gebeurt in een relevante context. En die context is pas relevant als je de consument bereikt op het juiste moment, locatie en omstandigheid. Daarbij hebben we tegenwoordig een enorme hoeveelheid aan data van gebruikers. Zolang we hier secuur mee omgaan kunnen we zo’n goede profilering maken per gebruiker dat we ze een dienst of product kunnen aanbieden wanneer diegene er mee bezig is, behoefte aan heeft of in de juiste stemming is.
Daarbij vragen de nieuwe devices om een nog andere benadering. Onder andere omdat ze steeds kleiner worden, geen plek meer dus om impactvol aanwezig te zijn met bijvoorbeeld display advertising. Een push notification op de smartwatch zou een mogelijkheid kunnen zijn. Scoupy biedt een dienst aan waarbij dat heel goed zou kunnen. Mede omdat ze zo’n goede profilering kunnen maken van hun gebruikers. De sociaal demografische gegevens zijn immers bekend, maar ook hun interesse en aankoopgedrag. Ideaal dus om een gebruiker die vaak bezig is om het huis leuk in te richten en in het weekend in de buurt is van een Kwantum (ideale context en profilering dus) de push notification te sturen op zijn SmartWatch.
Nieuwe devices, de mogelijkheden daarop en het gebruik ervan vraagt naar die relevantie. Wanneer je context, profilering en de boodschap goed afstemt bied je toegevoegde waarde.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!