De keuze van de Youtuber... Kelvin Boerma

In de aanloop naar VEED deelt wekelijks een bekende Nederlandse Youtuber zijn of haar favoriete influencercampagne.

Kelvin Boersma is een Nederlandse Youtuber en filmmaker en samen met Peter de Harder het brein achter de kanalen Cinemates, World Of Cinemates, PotKast en TheKelvlog. Hij is ook nauw betrokken bij de organisatie van het Festival. 

Welke influencercampagne is jouw favoriet?

&;Mijn favoriet was afgelopen jaar was de samenwerking tussen StukTV en Brisk.&

Waarom deze influencercampagne?

&;Ten eerste is de branding niet storend. Als kijker heb ik juist het gevoel dat de video door de betrokkenheid van het merk extra tof is geworden. Ook past het concept precies binnen het kanaal van de jongens van StukTV past: over de top en nét even over het randje. Merken zijn vaak geneigd om zoveel mogelijk binnen de lijntjes te kleuren, tot irritatie van de YouTuber.

Het is dapper dat een merk zich durft te verbinden aan zoiets extreems als het ombouwen van een speelgoedauto naar een wagen die 95 kilometer per uur rijdt. Daarnaast is deze campagne een mooi voorbeeld van hoe een creatieve insteek uitmondt in extra groot en crossmediaal bereik.

Welk cijfer (1-10) zou je deze influencercampagne willen geven?

Ik geef deze campagne een 8,5.

Eerste Nederlandse Brand Campagne 2015 Award
Vanaf 1 maart kunnen marketeers en bureaus hun cases voor de ‘Beste Brand Influencers Campagne 2015’ award. Dit is een vakprijs waarbij de YouTubers zelf kiezen wat zij de beste campagne van het afgelopen jaar vonden. De  winnaar wordt bekend gemaakt op 8 april tijdens de conferentie over influencers, storytellers en social media.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie