Beste Social Media organiseert opnieuw een prijsuitreiking voor de meest opvallende uitingen op social media.
Bedrijven, overheden en andere instanties kunnen tot 16 april hun beste social uitingen en campagnes insturen. Een jury – bestaande uit onder andere schrijfster Renske de Greef, fotograaf William Rutten en grappenmaker Jordi van de Bovenkamp - zal vervolgens de inzendingen beoordelen.
Vorig jaar zijn er ruim 60.000 stemmen uitgebracht en ging Coolblue als een van de grote winnaars naar huis, met onder andere de award voor 'Beste Merk'.
De live-uitreiking van De Beste Social Awards vindt plaats op donderdag 9 juni in B. Amsterdam. Adformatie is mediapartner van dit event.
Uitbreiding jury
'Social media is voor iedereen, dus zochten we ook naar een zo breed mogelijke jury', vertelt Diederik Broekhuizen, oprichter van De Beste Social Media. 'Daarom kozen we er dit jaar voor om voor elke categorie een aparte jury te zoeken met daarin specialisten uit verschillende windrichtingen. We zijn apetrots op alle 28 juryleden die de inzendingen voor ons gaan beoordelen.'
De juryleden van De Beste Social Awards 2016 zijn:
Beste Inhaker
Gonnie Spijkstra – Verse Reclame
Wart Kamps – Acteur / cabaretier
Jaap van Zessen – Social media analist Buzzcapture
Rob Beemster – Redacteur Adformatie
Beste Design
Remy Harrewijn – Managing director Festina Amsterdam
Martijn Pronk – Head of digital Rijksmuseum
Eelco Roos – Fotograaf @Croyable
Lilian Stolk – Emoji-expert
Beste Campagne
Rocco Stallvord – Oprichter First / Filter
Elja Polak – Head of agencies Facebook
Frederike den Ottelander – Social media manager IKEA
Stephanie Stumpel – Programmatic manager VICE
Beste Video
Bas Welling – Mede-oprichter WeFilm
Mark Hoekx – YouTuber Gekke Markie
Diana Pattiselanno – Oprichter Beeldbrigade
Marijn Poeschmann – Partner manager YouTube Benelux
Beste Copywriting
Merijn Henfling – Chef LINDAnieuws.nl
Renske de Greef – Schrijfster
Bonnie Parren – Freelance community manager & blogger
Nienke Blokhuis – Journalist
Beste Webcare
Sanneke Boesveldt – Head of marketing Twitter Benelux
Jordi van de Bovenkamp – Creative Director Boomerang Create
Roos van Vugt – Social media strateeg Merkwerker
Leonne van de Ven – Oprichter PR-bureau De Wolven
Beste Initiatief
Matthijs Jaspers – Hoofdredacteur Whocares.me?
William Rutten – Fotograaf / oprichter ‘Be Nice or Leave’
Sanne Tieke – Online coördinator Stichting Vluchteling
Smita Gayadin – Cultureel ondernemer
Meer informatie over het event is te vinden op de site.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!