Filmmaker Robert Greenwald heeft gigant Wal-Mart als doelwit gekozen.
Greenwald is een Amerikaanse filmmaker a la Michael Moore (Fahrenheit 911), die nu druk doende is bewijs te verzamelen waarom Wal-Mart zo'n ramp is voor de samenleving. De film zal eind van het jaar 'een parkeerplaats in uw omgeving' bereiken, zoals Greenwald zelf zo mooi zegt.
Wal-Mart concurreert oneerlijk, wentelt veel kosten af op de samenleving en heeft een desastreuze invloed op de cultuur, omdat het uitmaakt wat de Amerikanen zien aan dvd's en boeken. De film heet dan ook Wal-Mart: The High Cost Of Low Price.
Hij heeft in het geheim een paar maanden zijn gang kunnen gaan, zodat medewerkers vrij met hem konden praten.
Hij was bang dat loslippige medewerkers ontslagen zouden worden. Greenwald kwam aan de namen via de vakbonden.
Op zich niet zo heel bijzonder, maar de financiering van de film is wel nieuw.
Via zijn site belooft hij donateurs een dvd van de film en andere voordeeltjes. De hele marketing loopt ook via de site en het is moeilijk niet enige sympathie voor het project te krijgen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!