CoqRoq.com krijgt mobiel vervolg

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Burger King heeft een mobiele actie toegevoegd aan z'n virale CoqRog-actie, een over een ruige hardrockband met vogelmaskers op.

De mobiele actie maakt gebruik van
'muzieknummerherkenning'. Wie op de site reageert op de uitnodiging 'Wanna hear what we think of your music?' en belt naar 1-888-ROQRANT, krijgt onverbloemd te horen wat de zanger van CoqRoq vindt van je muziekkeuze.

De beller moet een download naar keuze laten horen, maar na 15 seconden heeft de 'zanger' genoeg gehoord en zegt bijvoorbeeld 'I've heard enough, my ears are bleeding!'.
De beller ontvangt vervolgens een SMS waarin de naam van de artiest en gedraaide nummer nog een keer genoemd worden.

Burger King's bureau Crispin Porter + Bogusky ontwikkelde de actie en voegde de dienst een week geleden toe aan de actiesite. De copywriters hebben tientallen verschillende scenario's geschreven, zodat bellers niet voor een tweede maal dezelfde antwoordtekst horen, of lezen op hun SMS. De techniek komt van 411-SONG, en dit bedrijf hielp ook mee om de techniek te implementeren.

Overigens blijkt Burger King al bij voorbaat een aantal te expliciete teksten te hebben geschrapt. De juridische afdeling heeft hierbij een vinger in de pap gehad. De fastfoodgigant is blijkbaar wat voorzichtiger geworden na klachten over een paar teksten op de CoqRoq-site, vlak na de start van de actie.

Burger King heeft het concept 'mannen in kippenpakken'overigens ook doorgetrokken naar televesie, de afgelopen week zag ik namelijk een televisiecommercial voorbij komen waarin gespierde Chippendale-kippen het vrouwelijk publiek vermaakten met een striptease, ter promotie van een aantal nieuwe kipgerechten op het BK-menu (zoals een magere kip-wrap...).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie