Bart Smit heeft de beste, Makro de slechtste folder van de week

Iets meer passie mag er bij de foldermakers wel in.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Bart Smit

Deze week een fris geluid van Bart Smit. Een folder met de titel &;Kleine PRIJSJES&;. Een lekker blonde overzichtelijke folder vol met ‘super leuke cadeaus voor weinig geld’. Bladert lekker door. Alleen geen ‘happy end’ op de achterpagina. Daar wordt weer veel gepropt.

Slim van Bart Smit om ook deze insteek te kiezen want leuke cadeautjes voor lage prijzen zijn de snoepjes van de retailer. Action zit daar natuurlijk stevig in en ook Hema heeft deze categorie met succes omarmd. Lekkere lokkertjes en een re-set van de prijsperceptie.

Makro

De slechtste folders komen opnieuw van Makro. Een paar weken geleden ook al. Helaas is er niets veranderd. Vijf folders: Makro Dagdeals, Makro Non Food, Makro Horeca, Makro Food en Makro Wijn. Allemaal liefdeloos gemaakt. Zelfs bij die Makro Wijn lukt het niet om een aansprekende en verleidelijke presentatie te maken. Terwijl het hier een artikelgroep betreft die al eigen sfeer en uitstraling heeft.

Makro, stop met gillen, ontwikkel een lijn en ga met gevoel en trots om met de voorkeuze die jullie aan de klanten voorleggen. Deze manier van presenteren doet afbreuk aan wat Makro is.

Praxis

Opmerkelijk is het nieuwe gezicht van Praxis. Hoewel, nieuw…. Ik vrees dat het de klant zal ontgaan. En dat komt met name vanwege de herkenbare grote rode kortingsblokken waarmee 1/3de van de cover dichtgeplakt zit.

Maar de oplettende lezer ziet het nieuwe thema ‘Voor de makers’ als motto i.p.v. het eerdere ‘Doe het zelf, doe het samen’. Praxis houdt van ‘Makers’ en gaat helpen. Dat kan je allemaal lezen op pagina 2. Hopelijk gaat Praxis het hiermee zelf ook maken in het heftige concurrentieveld en de nieuwe spelers.

Oproep

Tot slot toch nog een keer een oproep aan de grote middenmoot van folders die er week in, week uit vrijwel hetzelfde uitzien. Je moet het wel verdienen om gelezen te worden natuurlijk. Redacties van tijdschriften breken elke dag het hoofd hoe ervoor te zorgen dat het tijdschrift in de losse verkoop opgepakt en gekocht wordt. Nu is een folder geen magazine maar iets van die passie mag er bij de foldermakers wel in. Misschien kan Praxis hier als supporter van alle makers ook bij helpen?

Met een wekelijkse  van de beste en slechtste huis-aan-huis folder willen Thijs Hagenberg en ik de kwaliteit verbeteren.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie