Lensink, mede-oprichter en directeur van communicatiebureau LVB Networks, schreef al meerdere boeken over dit onderwerp. Onlangs kwam de tweede druk uit van zijn boek ‘Aan de slag met Contentmarketing’.
Samen met de redactie werkte hij afgelopen maand enthousiast mee om het thema in te vullen.
Lensink: ‘In deze special van Tijdschrift voor Marketing komen actuele kwesties omtrent contentmarketing aan bod. Je kunt over het onderwerp heel goed twisten. Een van de leukste discussies van dit moment, die uitgebreid in het blad aan bod komt, gaat dan ook over de vraag of campagnecontent wel of niet bestaat. Of zelfs mag bestaan.’
Lensink versus Hospes
In het nummer verdedigt Aart de stelling dat je met contentmarketing ook voor de korte termijn kunt gaan, en daarvoor campagnetechnieken in kunt zetten. Hij vindt purist Cor Hospes tegenover zich, die stelt dat contentmarketing pas werkt als je investeert in de lange termijn.
Andere onderwerpen die voorbijkomen: Een interview met Debbie Wester (content queen bij Ikea), wat kunnen marketeers met chatbots? Veel cases. En: Wat kost een contentmarketingcampagne eigenlijk? Daarnaast interviews met Bart Kuppens (over de digitale transformatie bij Unilever) en Erwin Dito (McDonalds).
Elsbeth Eilander, adjunct-hoofdredacteur Adfo Groep en chef Tijdschrift voor Marketing: ‘Het is de eerste keer dat Tijdschrift voor Marketing met een gasthoofdredacteur werkt en dat is ons goed bevallen. Andere thema’s die dit jaar nog voorbij zullen komen, zijn onder andere leiderschap, digital transformation, de juiste marketingcompetenties, en brand purpose.’
Uiteraard vind je op Marketingonline.nl de komende maand heel veel relevante content over dit onderwerp terug.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!