Hierdoor worden volgens topman Gerard Kleisterlee de groeiambities van het Nederlandse concern op korte termijn verstoord.
Deze ontwikkeling weerhoudt het concern er echter niet van door te gaan met de merkcampagne. In het tweede kwartaal investeert Philips hier circa 75 miljoen euro in.
Dat heeft Philips woensdag bekendgemaakt, voorafgaande aan een analistenbijeenkomst.
De divisies die het meest onder de zwakke consumentenvraag lijden, zijn Huishoudelijke Apparaten en Consumentenelektronica.
Toevallig (?) wordt de huishoudelijke apparatendivisie nu ook geleid door de hoogste marketeer van het concern, Andrea Ragnetti.
Hij is tevens de bedenker van de Sense& simplicity-campagne, die inmiddels zijn tweede fase is ingegaan.
De campagne is duur, omdat Philips ook geen genoegen neemt met één advertentie per printtitel of één commercial per blok, maar de verschillende uitingen in grote frequentie op elkaar laat volgen.
Volgens sommigen is de creatieve uitwerking echter nog niet erg bijzonder en worden daardoor kansen gemist.
Dat is begrijpelijk want de creatieve uitwerking is niet echt bijzonder en nogal 'emotie-arm'. Aan de andere kant plaatst een blad als Management Team
Philips op de eerste plek van zijn MT500-lijst, vooral vanwege deze campagne.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!