OHRA was dit jaar als enige grote (auto)verzekeraar aanwezig op de AutoRAI. Na een standaard stand twee jaar geleden, met een gratis veiligheidsvestje bij een offerteaanvraag als lokkertje, besloten ze het dit jaar wat groter aan te pakken. Het 'Kan ie?'-concept van de huidige reclamecampagne werd doorgetrokken naar een online game en een bijpassende stand.
In aanloop op de AutoRAI werd door #case/ohra-drag-drop-pitstop" title="ohra-drag-drop-pitstop">MediaMonks de OHRA Drag & Drop Pitstop game gemaakt. Nu eens een keer geen racespel waarin om het hardst geraced moet worden, maar waar het gaat om de snelste monteur. Via het drag & drop principe moeten beschadigde onderdelen van raceauto's zo snel mogelijk verwijderd worden en moeten er nieuwe banden, neuzen, vleugels en motoren terug worden geplaatst, waarna er op de 'Kan-ie?' button moet worden geklikt. Elke dag winnen de monteurs met de snelste pitstops toegangskaarten voor de AutoRAI. Deelnemers aan de game worden vervolgens uitgedaagd hun wielwisselvaardigheden live te tonen bij de OHRA-stand op de AutoRAI. Missie geslaagd, ik was getriggerd om de stand in ieder geval te gaan bekijken.
Op de AutoRAI is het pitstop idee dus verder uitgewerkt. Op de stand kunnen bezoekers, naast het snel afsluiten van een autoverzekering, een wedstrijdje wielwisselen doen. Een indycar is hiervoor door OHRA aangerukt en op een podium geplaatst. Deelnemers kunnen het hier tegen elkaar opnemen onder begeleiding van, heel verrassend, alweer een aantrekkelijke dame.
Een race-auto wordt wat mij betreft te pas en te onpas gebruikt door bedrijven als metafoor voor bijvoorbeeld snelheid in service en de pitstop voor het optimaal werken in een team. Toch maken de setting, de uitwerking en de combinatie met de online game het wel beter te verteren dit keer. Hiernaast heb ik de snelheid in service van het bedrijf zelf eens mogen ondervinden, dus heeft de metafoor voor mij persoonlijk ook bestaansrecht. OHRA's advies over opvallen op de AutoRAI: kies voor een thema dat aansluit op je (huidige) reclamecampagne, genereer niet alleen tijdens en op de beurs aandacht voor je boodschap én kies voor vrouwen op je stand. Succes verzekerd.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!