Merken dringen steeds verder door in de film

Het is meer dan product placement. Het is rond de tafel gaan zitten met de filmproducent en kijken of er ergens een voordeel voor het merk is te behalen, desnoods wordt het scenario maar wat aangepast.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Of het merk financiert de film gewoon helemaal. In een aardig verhaal over hoe marketeers de filmindustrie binnensluipen.

'steunt' bijvoorbeeld de korte, experimentele film. Die vervolgens weer via internet worden verspreid. 50 miljoen mensen zagen de door BMW gemaakte The Hire-, die wel weer door grote namen als John Frankenheimer en Ang Lee gemaakt werden.

Volvo deed iets soortgelijks met zijn opmerkelijke internetcommercials, die niet in de laatste plaats tot verrassing van de marketingafdeling zelf, vrij succesvol waren.
De eerste stappen van Volvo waren bijzonder, maar het huidige is al veel meer gewone reclame.

BMW zat ook niet alleen in een paar Bond-films, maar ook in een film over het leven van Luther. Dat speelt dus in 1517. Wat moet BMW daar?

Het antwoord dat BMW's voor de premiere een groot aantal auto's leverde, overtuigt niet. De sterren zitten dan wel in een BMW en het merk wordt wellicht geassocieerd met succes, maar er zijn betere keuzes denkbaar.
Voor alle duidelijkheid: BMW zit er niet in voor sales, maar om aan het merk te bouwen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie