De ondernemende communicatiemanager?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Waarin verschilt een ondernemend projectmanager zich van een 'gewone' projectmanager? Een ondernemend projectmanager richt zich sterk op de 'business case' op basis waarvan is besloten om zijn project groen licht te geven. Zijn er mogelijkheden om die business case sterker te maken? Om uiteindelijk meer resultaat te behalen? De ondernemend projectmanager gaat hiervoor actief op zoek naar mogelijkheden en schuwt er niet voor om met stakeholders aan tafel te zitten om te kijken wat er mogelijk is. En een ondernemend projectmanager kijkt over de grenzen van zijn project heen, kijkt naar hoe het project past in het totaal en of er binnen die veelheid van activiteiten slimme coalities te maken zijn om de effectiviteit te verhogen.

Het klonk mij eigenlijk als heel logisch inde oren. Maar tegelijkertijd vraag ik me af: hoe ondernemend is eigenlijk de gemiddelde communicatiemanager? En wat kunnen we doen om ondernenmender te worden. Of botst dit denken juist met de communicatiefunctie? Wie heeft er goede voorbeelden?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie