De Coq d’ Honneur van het GVR ging naar Arian Buurman van de Ster en naar Ruud de Langen, ceo van Mindshare en columnist van Adformatie.
Buurman: 'Ik heb al heel wat prijzen uitgedeeld, maar zelf krijg ik niet zo veel, dus ik ben volslagen verrast.'
De Langen werd door de jury getypeerd als 'een mediaman die 24 uur per dag, zeven dagen per week met zijn vak bezig is en daarbij niet schuwt om zijn scherpe mening te geven.'
De Jonge Haan ging naar de chef internet van NRC Media, Ernst Jan Pfauth. Hij liet daarmee Arthur Clement, Development Manager RTL Digital, en Casper Mooyman, Manager Online Marketing Sara Lee, achter zich.
Daarnaast werden er ook twee stuks van de Coq de Grand Honneur uitgedeeld. Die gingen naar de wetenschappers die afgelopen jaar met pensioen gingen: Fred van Raaij en Fred Bronner. Fred van Raay: 'Toen ik begon werd reclame gezien als een mulo-vak. Inmiddels is het voor een deel ook een academisch vak. Er is dus veel gebeurd. Gelukkig.'
Het was een genoeglijke avond met weinig controverse en veel eensgezindheid. Onder andere over het belang van jong talent voor de branche. Ruud Polman, voorzitter van het GVR: ‘Het is erg lastig om geschikte kandidaten voor de Jonge Haan te vinden. Aan de internetkant zit nog wel wat, maar aan media- en reclamezijde is het moeilijk iemand te vinden.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!