CEO weblog: kortsluiting van de hierarchie?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vorige week bezocht ik een bijeenkomst waarin intranet-mensen uit grote organisaties ervaringen en kennis uitwisselen over hun intranetten. Een van de besproken cases was het weblog van Jan Peter Schmittmann, de CEO van de Business Unit Nederland van de ABN AMRO. Vanaf eind maart in de lucht schrijft de CEO over de dingen die hem bezighouden in zijn werk. Dat kan van alles zijn, als het maar wel actueel is, geschreven is in de ik-vorm, bondig is en herkenbaar voor de doelgroep (23.000 medewerkers). Ik vind het wel een mooi experiment: hoeveel werkelijke 'kortsluitingen'  in de hierarchie  gaat dit nu opleveren? Wat voor type bericht genereert nu het meeste reacties. En: hoe lang houdt Schmittmann het vol? Mogen andere mensen binnen de ABN AMRO nu ook weblogs gaan starten? Ik ben wel benieuwd of er andere voorbeelden zijn van webloggende CEO's en hun 'Ausdauer' om zich werkelijk op een open communicatie met de werkvloer te storten.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie