Amstel wint Sponsor Ring Grand Prix

Amstel is de winnaar van de Sponsor Ring Grand Prix, de Nederlandse vakprijs voor sponsoring. Deze werd op 8 november uitgereikt. De jury meldde in haar rapport dat de aanpak van het thema vriendschap in de biermerkcampagne ervoor gezorgd heeft dat Amstel een A-merk is geworden in een overvolle markt. De andere genomineerde was de Rabobank.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ook de Rabobank sleepte een prijs in de wacht, namelijk de Sponsor Ring in de categorie sport. In deze categorie waren zeven bedrijven genomineerd. De Rabobank kreeg de prijs voor hun sponsoring van het wielrennen. In de categorie cultuur en Entertainment won Grolsch: voor haar totale filmsponsoring. Overige winnaars waren: in de categorie media won Amstel, voor het programma Vrienden van Amstel live!, McDonald’s won de prijs in de categorie maatschappij, voor het Ronald McDonald Kinderfonds en de cultuur Sponsor Ring ging naar het informaticabedrijf IQUIP.

Alle winnaars kregen een sculptuur van de kunstenaar Piet Jan Blauw. De Sponsor Ring is een initiatief van de Vereniging van communicatieadviesbureaus, het Centrum voor marketingcommunicatie (GVR) en het blad Sponsor Magazine. (9-11-2000)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie