Alfred wint de Volkskrant Creative Press Challenge

Luuk van de Put en Jurre van de Ven van Alfred hebben de Volkskrant Creative Press Challenge 2013 gewonnen. Philippe Remarque, hoofdredacteur de Volkskrant, maakte dit vanavond bekend tijdens de Cannes Lions Show op de 24 uur van de Reclame. De jury koos deze schets uit 50 inzendingen als het beste idee, omdat het zo puur en simpel is en krachtig gebruik maakt van het medium dagblad.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De juryleden over de winnende schets
&;Visueel sterk, een bijna lege pagina in een volle krant. Het verhaal is makkelijk te begrijpen: “Geen nieuws is slecht nieuws”. En in dit geval is het ook echt zo. Een goede link tussen de oneliner en Free Press Unlimited zal de advertentie compleet maken.&;
- André Matarazzo, Sid Lee -

&;De winnaar is, zoals altijd, het simpelste idee. De stopping power is essentieel.&;
- David Snellenberg, Dawn -

&;Het beeldconcept is even simpel als aansprekend; het doet je stilstaan en nadenken. Het volkse gezegde "geen nieuw is goed nieuws" wordt hier goed op zijn kop gezet en maakt zo uitstekend de kernmissie van Free Press Unlimited tastbaar.&;
- Leon Willems, Free Press Unlimited -

&;Een kleine variatie op een bekende frase, en dat werkt verschrikkelijk catchy. En nog krachtig ook: in vijf woorden wordt exact omschreven waar Free Press Unlimited zich sterk voor maakt. Bij elkaar sterk genoeg om de louter-tekstopzet te kunnen dragen.&;
- Chris Buur, de Volkskrant -

Op zaterdag 14 december wordt de advertentie geplaatst in de Volkskrant, samen met een interview met Van de Put en Van de Ven. Ook wordt de advertentie ingezonden naar het Cannes Lions Festival 2014. In december verschijnt een speciaal nummer van Creatie in samenwerking met de Volkskrant met als thema ‘terug naar de kern’, geïnspireerd door de .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie