De juryleden over de winnende schets
'Visueel sterk, een bijna lege pagina in een volle krant. Het verhaal is makkelijk te begrijpen: “Geen nieuws is slecht nieuws”. En in dit geval is het ook echt zo. Een goede link tussen de oneliner en Free Press Unlimited zal de advertentie compleet maken.'
- André Matarazzo, Sid Lee -
'De winnaar is, zoals altijd, het simpelste idee. De stopping power is essentieel.'
- David Snellenberg, Dawn -
'Het beeldconcept is even simpel als aansprekend; het doet je stilstaan en nadenken. Het volkse gezegde "geen nieuw is goed nieuws" wordt hier goed op zijn kop gezet en maakt zo uitstekend de kernmissie van Free Press Unlimited tastbaar.'
- Leon Willems, Free Press Unlimited -
'Een kleine variatie op een bekende frase, en dat werkt verschrikkelijk catchy. En nog krachtig ook: in vijf woorden wordt exact omschreven waar Free Press Unlimited zich sterk voor maakt. Bij elkaar sterk genoeg om de louter-tekstopzet te kunnen dragen.'
- Chris Buur, de Volkskrant -
Op zaterdag 14 december wordt de advertentie geplaatst in de Volkskrant, samen met een interview met Van de Put en Van de Ven. Ook wordt de advertentie ingezonden naar het Cannes Lions Festival 2014. In december verschijnt een speciaal nummer van Creatie in samenwerking met de Volkskrant met als thema ‘terug naar de kern’, geïnspireerd door de Creative Press Challenge.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!