Brandboost by Divimove en Towel Media tekenen voor de realisatie van de campagne.
Spelontwikkelaar Ubisoft gebruikte de rivaliteit tussen de twee landen om via YouTube de jongere doelgroep te activeren, die steeds lastiger via traditionele media te bereiken is.
Influencer-campagne
In de 'Rainbow Six'-campagne gingen vijf Nederlandse YouTubers als GekkeMarkie, GameMeneer en Prankster, de strijd aan met vijf Duitse YouTubers in een ‘real life’ oorlogssetting. De influencers kregen een serie uitdagingen en legde naast een video voor Ubisoft, hun eigen ervaringen vast op hun eigen kanaal. Gezamenlijk bereiken de Nederlandse YouTubers al meer dan 1,2 miljoen abonnees.
‘Wij merken dat influencer-campagnes voor games als Rainbow Six Siege, het beste tot hun recht komen als we deze laden met entertainment’, aldus Ruben Stuurman van brandboost by Divimove. ‘Dat hebben we gedaan door de videogame te vertalen naar een realistische setting. De competitiviteit van de gamers doet de rest.’
De video's zijn te bekijken op het officiële kanaal van Ubisoft en de persoonlijke kanalen van de influencers:
GekkeMarkie:
JoostSpeeltSpellen:
GameMeneer:
Credits
Bureau: brandboost by Divimove
Productiemaatschappij: Towel Media