Premium

Ubisoft zet Nederlandse en Duitse YouTubers tegenover elkaar in gamecampagne

De vloggers gingen met elkaar de strijd aan ter promotie van de nieuwe game ‘Rainbow Six Siege’.

Brandboost by Divimove en Towel Media tekenen voor de realisatie van de campagne.

Spelontwikkelaar gebruikte de rivaliteit tussen de twee landen om via YouTube de jongere doelgroep te activeren, die steeds lastiger via traditionele media te bereiken is.

Influencer-campagne

In de &;Rainbow Six&;-campagne gingen vijf Nederlandse YouTubers als , en , de strijd aan met vijf Duitse YouTubers in een ‘real life’ oorlogssetting. De influencers kregen een serie uitdagingen en legde naast een video voor Ubisoft, hun eigen ervaringen vast op hun eigen kanaal. Gezamenlijk bereiken de Nederlandse YouTubers al meer dan 1,2 miljoen abonnees.

‘Wij merken dat influencer-campagnes voor games als Rainbow Six Siege, het beste tot hun recht komen als we deze laden met entertainment’, aldus van brandboost by Divimove. ‘Dat hebben we gedaan door de videogame te vertalen naar een realistische setting. De competitiviteit van de gamers doet de rest.’

De video&;s zijn te bekijken op het officiële kanaal van Ubisoft en de persoonlijke kanalen van de influencers:

GekkeMarkie:

JoostSpeeltSpellen:

GameMeneer:

Credits
Bureau: brandboost by Divimove
Productiemaatschappij: Towel Media

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie