PayPal heeft sinds deze week een “Check In”-functionaliteit in haar app geïntroduceerd. In Nederland werkt PayPal daarvoor MyOrder. Deze nieuwe feature kan gebruikt worden bij meer dan 1500 locaties in Nederland, waaronder veel restaurants, winkels en parkeerplaatsen. De eerste locaties zijn vanaf vandaag beschikbaar in de PayPal app en dat aantal zal snel toenemen.
Alle locaties in de directe omgeving waar met PayPal kan worden betaald, worden getoond op het moment dat je inlogt op de PayPal app. Om een bestelling te plaatsen en af te rekenen, dient de consument via de PayPal-app bij de retailer in te checken. De gebruiker checkt in door te swipen, maakt een keuze uit het menu en betaalt. De naam en bestelling komen dan binnen bij de geselecteerde retailer. Deze zorgt ervoor dat de bestelling kan worden afgehaald of dat deze naar het desbetreffende tafeltje wordt gebracht bij een horecagelegenheid.
De snel opkomende populariteit van smartphones heeft ertoe geleid dat het aantal mobiele betalingen in de afgelopen jaren enorm is gegroeid. PayPal verwerkte in 2013 voor meer dan $27 miljard aan mobiele webwinkelbetalingen wereldwijd, dat is vergelijkbaar met twee keer de omzet van de totale Nederlandse e-Commerce branche. Consumenten zijn inmiddels gewend aan mobiel betalen in een online omgeving. De volgende stap is mobiel betalen in de fysieke wereld, zoals bij winkels en in de horeca.
Eelco van Wijk (Directeur van PayPal Benelux): 'Ondernemers hebben behoefte aan duidelijkheid en eensgezindheid en dat krijgen ze door deze samenwerking tussen PayPal en MyOrder. Door deze open standaard voor mobiel bestellen en betalen is het heel eenvoudig voor bedrijven om hiermee aan de slag te gaan. Dit zal leiden tot een versnelde acceptatie van mobiel bestellen en betalen in Nederland. Een bijkomend voordeel voor de ondernemer is dat er geen extra hardware investeringen nodig zijn.'
Zie video:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!