Ingrid Nieuwenhuis (42) heeft de overstap gemaakt naar Alpha.One. Sinds deze maand is zij als Head of Science verantwoordelijk voor de inhoudelijke product roadmap en science. Nieuwenhuis was tot voor kort kwantitatief onderzoeker bij de R&D afdeling van Facebook in New York, waar gewerkt wordt aan de ontwikkeling van nieuwe Ads en Business producten.
Nieuwenhuis, gepromoveerd als neurowetenschapper, werkte als postdoctoraal onderzoeker aan de Universiteit van Berkeley. Daarna is ze overgestapt naar Nielsen Consumer Neuroscience, waar zij als Director Neuroscience werkte aan het testen van marketing materiaal. Vervolgens ging ze aan slag als neuroscientist bij Facebook waar ze verantwoordelijk was voor de kwaliteit van het neurowetenschappelijk onderzoek naar online advertentie producten.
Weloverwogen
De overstap naar Alpha.One is weloverwogen, zegt Nieuwenhuis. 'Via mijn werk bij Facebook kwam ik in contact met Alpha.One. Ik raakte in gesprek met Coen (Olde Olthof, founder van Alpha.One, red) over het meetbaar maken van de echte effectiviteit van advertenties op een meer schaalbare manier, geïnspireerd door neurowetenschap en AI. We zaten heel snel op een lijn.'
Naast haar wetenschappelijke eindverantwoordelijke rol, werkt Nieuwenhuis aan de ontwikkeling van een platform dat de merkwaarde die gegenereerd wordt door marketing kan kwantificeren en de sterke en zwakke kanten van Ads met behulp van machine learning in kaart brengt. Olde Olthof: 'We hebben altijd gekozen voor een niet gangbare en innovatieve route. Menselijke reacties voorspellen in een schaalbaar model. Dat was, zeker aan het begin, niet altijd makkelijk. Dan is het, als je tractie krijgt, heel erg fijn als iemand met de statuur van Nieuwenhuis besluit om zich aan te sluiten bij je bedrijf.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!