Harry Dekker over Yata Yata en Life & Cooking

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

stopt met de naam en het printmagazine en hevelt alle activiteiten over in het vernieuwde platform van . Dat was al eerder te lezen op en , echter zonder een toelichting van de fabrikant zelf. Gelukkig komt Harry Dekker, mediadirecteur bij Unilever, vandaag met een onderbouwing van de keuze.

Hij zegt: 'Unilever wil zich concentreren op leidende merken en bouwen aan een nieuw Unilever One. Dit heeft geleid tot een nieuwe gemeenschappelijke missie: vitaliteit. Uit evaluaties van Yata Yata en Life & Cooking is gebleken dat beide platfor-men/programma's vanuit deze missie dicht bij elkaar liggen. Bovendien is de doelgroep die wordt aangesproken grotendeels hetzelfde.' 1 platform ligt volgens Dekker daarom voor de hand.

Het nieuwe programma/platform krijgt de naam Life & Cooking. Dekker: 'Dit platform vormt de basis voor het voortzetten van het relationship marketing programma voor Unilever belangrijke consumenten (kwaliteitsbewuste consumenten en liefhebbers van A-merken).'

Het Yata Yata magazine wordt gestopt. Dekker: 'Het magazine heeft een zeer belangrijke rol gehad bij het breed lanceren van het Yata Yata programma en het opbouwen van een database voor het relationship programma. De directe relatie met en het relationship marketing programma voor de consument is vervolgens via internet (Yata Yata site en nieuwsbrief) verder uitgebouwd. De site en de nieuwsbrief blijven dan ook binnen het nieuwe Life & Cooking platform de belangrijkste kanalen voor het continueren van het relationship programma, omdat we via die kanalen de consument veel frequenter en actueler informatie, voordeel en interactiemogelijkheden kunnen bieden.

Het magazine (2 x per jaar) biedt op dit moment minder toegevoegde waarde en zal dan ook niet meer in zijn oude vorm worden uitgegeven. Het is niet uitgesloten dat er in de toekomst alsnog een vertaling komt van het Life & Cooking platform naar geprinte media in welke vorm dan ook.'

Wat doet Unilever met de Yata-klantgegevens? Dekker: 'Wanneer iemand zich heeft aangemeld voor Yata Yata heeft deze persoon zich tevens geconformeerd aan de Yata Yata privacystatement. In deze statement is opgenomen dat de gegevens door Unilever, haar merken en door Unilever zorgvuldig gekozen derden gebruikt kunnen worden. Omdat Yata Yata overgaat in Life & Cooking worden deze ge-gevens meegenomen naar dit platform. '
De nieuwsbrieven worden verstuurd op basis van opt-in.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie