Fashion Friday #11: Dark Posts, celebrities en echte vrouwen

Met een combinatie van sport en fashion en verregaande kennis van de doelgroep weet MS Mode social succes te boeken.

In ons wekelijkse Social War onderzoek analyseren wij de online engagement onder meer dan 70 modemerken. De drie winnaars van de afgelopen week:

  • McGregor
  • MS Mode
  • G-Star Raw

Fashion Friday#11" width="519" typeof="Image" src="//default/sites/default/files/styles/inline-photo/public/McGregor-MSMode-G-Star-Raw-Social-war-11.png?itok=MqAV9wNU" />

1. McGregor en de kracht van de bloggers.
Met Nicolette van Dam als ambassadrice heeft McGregor duidelijk een goede match. Het is een stijlvolle oerhollandse vrouw zonder een scherp randje.

Maar het is niet alleen de keuze voor Nicolette die McGregor online tot grote hoogte laat stijgen. Het merk maakt ook gebruik van een handige Facebook tool.

Zogenaamde Dark Posts stellen McGregor in staat om bepaalde doelgroepen in haar achterban te targeten. Door gebruik te maken van Dark Posts weet McGregor Nicolette onder de aandacht te brengen bij de vrouwelijke achterban. En die reageert enthousiast. Met als resulteert een stijging van engagement met meer dan 180%.

Wil je meer weten over Dark Posts op Facebook? Lees dan .


2. MS Mode scoort met fashion en sport.

MS Mode gaat mee in een populaire trend; de integratie van fashion en sport. We zagen het eerder al bij Apple dat met de Apple Watch de grenzen tussen fashion en sport doet vervagen. In navolging van de samenwerking tussen Reebok en Bershka lanceert MS Mode haar eigen sportcollectie. MS Mode geeft haar campagne nog een extra twist met

Na het succes van de campagne, waarin MS Mode de vrouwelijke rondingen vierde, richt het Nederlandse modemerk zich wederom op de volslanke vrouw. MS Mode kent haar doelgroep en niche en weet deze te raken door zich niet op de ‘standaard’ modellen in de kleine maten te richten. Het maakt een duidelijke keuze in de communicatie naar haar doelgroep en dit slaat aan.


Met een combinatie van sport en fashion, verregaande kennis van de doelgroep en het lef om hier op te acteren, weet MS Mode online succes te boeken. De combinatie van lef en kennis verdient respect. Het engagement van MS Mode stijgt met deze campagne dan ook met 125%.

3. G-Star Raw en de inzet van de juiste ambassadeurs.

G-Star Raw positioneert zich online al geruime tijd als een topper als het gaat om ‘celebrity marketing’. Keer op keer weet het de juiste ambassadeurs en beroemdheden aan zich te binden. In het verleden zette G-Star al succesvol in op DJ Afrojack. Hij ontwierp kledingstukken en lanceerde een Afrojack X G-Star Raw zonnebril. Met bijna 9 miljoen Facebook volgers is Afrojack niet alleen achter de draaitafels maar ook online een gigant. Zijn achterban is 4,5 keer groter dan G-Star raw. Samen hebben zij een bereik van meer dan 10 miljoen volgers.

Na de succesvolle samenwerking met Afrojack zet G-Star Raw nu weer in op een online grootheid. Met Pharrell Williams vindt G-Star Raw een partner met invloed, een grote groep volgers en een uitgesproken milieubewuste mentaliteit en uitstraling. De samenwerking tussen de twee is een verregaande. Pharrell wordt namelijk mede-eigenaar van het Nederlandse modemerk.

Online weet G-Star dit weer subliem te benutten. Het geeft haar achterban niet alleen een sneak peek van de nieuwe samenwerking, maar stelt ze ook in staat Pharrell in levende lijve te ontmoeten.

Fans kunnen hun gedroomde meet & greet  winnen door een screenshot van Pharrell te vangen en deze met een originele motivatie te plaatsen op de Facebook van G-Star Raw. De fans ‘screenshotten’ en plaatsten naar hartelust hun motivatie en verhoogden hiermee de engagement van G-Star Raw tot meer dan 115%.


REMARK: Social War meet de kracht van social media engagement bij meer dan 70 fashion merken. Het meet het actuele aantal fans op Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat en YouTube. Daarbij monitoren wij het engagement die merken met hun achterban hebben. Dit betekent dat de kracht, impact en kwaliteit van de verschillende merken gemeten kan worden en de impact hiervan tussen grote en kleinere merken vergeleken kan worden. Het is goed om te weten dat kleinere merken soms beter presteren dan gigantische mainstream merken. Meer informatie kun je vinden op

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie