Diesel is de winnaar van de CoolBrands Publieksverkiezing 2005 in Nederland. Apple was in 2004 nog het meest coole merk, maar viel vorig jaar terug naar een vijfde plek.
Gelukkig voor Apple wordt de tweede plek ingenomen door de iPod. Google is terug te vinden op plaats drie.
Opvallend is verder de hoge positie van Monsterboard.nl in de Nederlandse top 10 als enige business to business merk.
In 2005 is eveneens een eerste Europese verkiezing gestart, die dit jaar vervolg krijgt in 14 Europese landen. De eerste Europese editie leverde Google als absolu-te winnaar op. IPod staa ook in de Europese top 10 op nummer 2.
De top 10 van Nederland in 2005:
1. Diesel
2. iPod
3. Google
4. Puma
5. Apple
6. adidas
7. PlayStation
8. Monsterboard
9. Ben & Jerry's
10. IKEA
Top 10 van Europa in 2005:
1. Google
2. iPod
3. Nokia
4. adidas
5. Nike
6. Diesel
7. Puma
8. Sony
9. Ray Ban
10. Gucci
De Nederlandse- en Europese CoolBrands-verkiezingen zijn een initiatief van Cool Unlimited en hebben tot doel inzicht te geven in de merken die op dit moment in Europa als 'cool' worden ervaren. De uitslagen zijn gebaseerd op de mening van 40.000 Europeanen in negen landen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!