De reputatieknaller van ING

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Goede in NRC van dit weekeinde. "ING bankiert al sinds 2007 klimaatneutraal. De bank-verzekeraar streeft er naar maatschappelijk betrokken te zijn. Verantwoord ondernemen wordt met tien indicatoren gemeten. Wat vervelend voor ING dat al die moeite deze week teniet werd gedaan door de toekenning van een schraperige bonus van 1,25 miljoen euro aan zijn topman."

Chavannes noemt het nieuws van de beloning van de topmensen een 'nucleaire boodschap'- hoe is het te verkopen dat je als bank die slechts door een reddingsactie van de overheid kon worden overeind gehouden, nog steeds niet helemaal hersteld is, de pensioenen voor de medewerkers op de nullijn houdt, dan voor wat betreft de beloning van de top doet of er geen vuiltje aan de lucht is een bijna maximale bonus uitkeert?

Eerder was ik onder de indruk van de ommezwaai in denken binnen Aegon, het verhaal van Jan Driessen hierover. Daar had de kredietcrisis mensen echt aan het denken gezet. Maar hoe staat het binnen de ING nou die door iedereen gewenste "fundamentele mentaliteitswijziging en herorientatie van het bankwezen"?

Op de zegt Youp van 't Hek zijn ING-rekening op, "Alle bankmensen geloven in de Mammon, de grote geldduivel met zijn opwindend geurende bonussen!" Het zal me benieuwen hoe de reputatiebarometer van de ING kreunt onder deze zaak, het beste reputatieherstel zou toch zijn als Jan Hommen de 1,25 miljoen bonus terug zou storten.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie