8 December opende de eerste Mediq Apotheek zijn deuren in Rotterdam Ommoord. De apotheek is ontwikkeld en ingericht volgens het concept 'zorg op maat' en bedacht door de SVT Branding & Design Group, in opdracht van OPG, een retail- en distributiebedrijf voor medicijnen en tevens exploitant van een groot aantal apotheken.
Wat is er nu zo nieuw in deze winkel?
Er wordt onder andere gebruik gemaakt van een heuse robot die de geneesmiddelen verzamelt en aan de balie aflevert. Hierdoor hebben de apotheker en de assistenten de handen vrij om zich te richten op u, de klant. Maar er is meer.
Naast de robot zijn er nog meer innovaties, zoals medicijnkluisjes die 24 uur toegankelijk zijn (dus je kunt ook om 2 uur 's nachts terecht voor je hartpillen), een elektronische zorgpas, uitgebreide online-informatie en een persoonlijke body check-up.
Daarnaast is er goed nagedacht over klantenservice: zo zijn de openingstijden verruimd, is er een uitgebreid assortiment zelfzorgmiddelen verkrijgbaar in een retailomgeving, zijn er spreekkamers voor discreet advies en is er een spreekuur met de apotheker over medicatie.
De apotheek oogt ook niet meer zo klinisch, maar heeft een meer uitnodigende inrichting. Het winkel- en bedieningsconcept richt zich overigens op de levensloop van de mens. Hiervan uit zijn alle huisstijluitingen ontworpen, plus de website, en alle instore communicatie en narrowcasting uitingen.
De pilot is de basis voor een nationale uitrol naar de 200 eigen vestigingen en zelfstandige partner-apotheken van OPG Groothandel.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!