Concept
C&A weet dat veel mensen er tijdens de feestdagen extra goed uit willen zien maar dat het best een uitdaging is om een de perfecte feestoutfit samen te stellen. Aan DPG Media de vraag om een campagne te ontwikkelen die de doelgroep hierbij helpt en zo de awareness voor de C&A winter feestcollectie weet te vergroten. Uit onderzoek blijkt dat vrouwen 51 procent van de kleding kopen die bij hun partner in de kast hangt. Mannen zijn zelf verantwoordelijk voor slechts 30 procent van hun kleding. De overige kledingstukken krijgen ze cadeau van vrienden of familie.
Vanuit dit inzicht, werd in samenwerking met Libelle, het concept: ‘Shine & Dine’ ontwikkeld. Een inspirerende branded content campagne, waarin vrouwen én mannen centraal staan. De campagne laat zien dat het helemaal niet moeilijk is om, tijdens de feestdagen, de beste versie van jezelf te zijn. En zo samen te kunnen shinen.
Uitwerking
De campagne trapte af met een online activatie, waarin 15 stellen de kans kregen een workshop van de bekende modestylist Janice bij te wonen, tijdens een zeer exclusief event dat plaatsvond in de C&A winkel in Den Bosch. Na afloop van de workshop, kregen alle aanwezige koppels een gratis outfit ter waarde van € 150 cadeau aangemeten. Waarna ze gezellig konden aanschuiven voor een feestelijk diner, in hun nieuwe outfit.
Daarnaast creëerden we, vanuit het event, additionele content waarmee we de doelgroep verder inspireerden. Zo verspreiden we via Libelle o.a. content met tips & tricks van mode ontwerper Janice, een video verslag van het event en inspireerden we de doelgroep via advertorials waarin verschillende koppels, trots hun feestelijke outfits tonen. Ook boden we Libelle lezers een speciale ‘coverpas’ aan, waarmee ze een mooie korting kregen op de gehele C&A feestcollectie, online en in de winkel.
Resultaten
De campagne leverde prachtige resultaten op en laat op overtuigende wijze zien dat je als vrouw én als man, een geweldige feestoutfit kunt shoppen bij C&A.
- Ruim 200% overperformance op benchmark online video
- 213% overperformance op online artikelen
- Een gemiddelde leestijd van boven de minuut
De Libelle coverpassen laten altijd al een bovengemiddeld positief resultaat zien maar dit keer zijn er zelfs 7% meer coverpassen ingeleverd t.o.v. vorig jaar.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!