Om de merkbekendheid, -voorkeur en -overweging van Mazda te verhogen heeft DPG Media, samen met mediabureau Merkle, meerdere succesvolle digitale campagnes opgezet. Met ieder hun eigen doelstelling en inzet.
Centraal in de aanpak staat een doelgroepgerichte digitale programmatic strategie. Hierbij wordt gebruik gemaakt van een combinatie van audience targeting en targeting op channels. Op deze manier is Mazda in staat om via de verschillende DPG Media platformen (automotive, nieuwsmedia en magazine sites) de doelgroep op een slimme manier digitaal te bereiken met uitstekende resultaten tot gevolg. Binnen dit artikel worden drie succesvolle campagnes toegelicht.
Always on campagne Xtra Social
Gedurende het hele jaar voert Mazda campagnes, zogenaamde Always On campagnes. Hierin is het doel om gebruikers die op zoek zijn naar een nieuwe auto te enthousiasmeren voor een Mazda.
Deze always on campagnes bestaan onder andere uit de inzet van IAB banners en Rich Media. Daarnaast is dit jaar ook Xtra Social* ingezet.
*DPG Media biedt adverteerders Xtra Social aan, waarmee social advertenties eenvoudig door kunnen worden gezet naar online DPG-platformen. Een social advertentie verschijnt als advertentie tussen kwalitatieve journalistieke content in plaats van in een social-feed.
Mazda dealer campagne
Naast de always on campagne zet Mazda ook een dealer campagne in. De dealer campagne heeft de focus op de 49 verschillende Mazda dealers in Nederland.
Het gaat hierbij om een low-funnel campagne waar de KPI’s voornamelijk zijn gericht op het genereren van verschillende soft & hard conversies (dealerlocator, proefrit aanvraag, brochure aanvraag, etc.)en kwalitatieve sessies. Om dit te realiseren worden native advertenties ingezet. De native advertenties worden opgemaakt in de stijl van de titel waarop het wordt uitgeserveerd. Daarbij sturen native advertenties op sterke wijze aan op een actie.
Mazda merkcampagne
De derde campagne is de merkcampagne. Vanuit de Mazda merkcampagne wordt zowel IAB bannering als native advertising ingezet om awareness te creëren en doorstroom in de funnel te bevorderen. Om mensen kennis te laten maken met het merk Mazda en een model voorkeur op te bouwen worden verschillende DPG Automotive audiences met behulp van native advertising ingezet. Hiervoor zijn oa het automotive channel en relevante audiences ingezet o.b.v. interesses in verschillende automodellen & geïnteresseerden in automotive nieuws.
Benieuwd naar de resultaten van de drie campagnes? Lees verder op dpggrow.nl!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!