Als McDonald’s de kans krijgt om klanten bij zijn grote concurrent weg te pikken, zal hij dat niet laten. En Burger King is ook zeker niet vies van een plagerijtje. De ketens voeren op dit moment een ‘burgeroorlog’ in Brussel.
Gouden kroon
Wie begon? McDonald’s. Nadat Burger King zijn nieuwe vestiging in Brussel opende, maakte McDonald’s gretig gebruik van de gelegenheid om zijn tafelservice - die Burger King niet heeft - in de spotlights te zetten.
Voor de gloednieuwe burgertent verscheen vorige week een provocerende banner met de tekst: ‘Served by a king, or served as a king? Discover our table service at McDonald’s’. Het logo van McDonald’s was voor de gelegenheid omgetoverd tot een gouden kroon. En om er nog een schepje bovenop te doen: de twee dichtstbijzijnde McDonald’s-locaties staan met pijlen aangegeven.
Grill
Dat moeten we niet pikken, dachten de marketeers van Burger King. Vandaag komt de keten met een tegenoffensief en hangt een banner achter die van McDonald's met de tekst: ‘Why try to roast when you can’t even flame grill’. Waarmee Burger King wijst op de bereidingswijze van zijn burgers, die – in tegenstelling tot McDonald’s – op de grill gebakken worden.
Tegenreactie
Zal er een tegenreactie komen? Vast wel, de ketens pesten wat af. Zo maakte Burger King eerder een AR-app waarmee gebruikers een McDonald's-reclame in vuur en vlam kunnen zetten. Wie dat deed, kreeg een whopper voor 1 cent. Ook hing McDonald's billboards door Frankrijk met de tekst: 'De afstand voor een Whopper? 258 kilometer. En voor een Big Mac? 5 kilometer.' Waarop Burger King reageerde met het onderstaande filmpje:
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!