Op het Amsterdam Dance Event (ADE) is de campagne Plastic Promise gelanceerd. Dit initiatief moet verantwoord plasticgebruik binnen de evenementenindustrie stimuleren.
Het doel van Plastic Promise is om binnen drie jaar minimaal 50 procent van alle plastic wegwerpartikelen door herbruikbare producten te vervangen op evenementen. De campagne richt zich op organisatoren van festivals, sport- en zakelijke evenementen, drankmerken en andere leveranciers. Bedrijven kunnen zich aanmelden via het platform van Plastic Promise en hun doelen bekendmaken.
Stientje van Veldhoven, staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat, vindt de campagne een 'forse stap op weg naar een toekomst zonder wegwerpplastic'. 'Het is bizar als je ziet hoeveel plastic bekers, rietjes en frietbakjes we produceren om die vervolgens maar één keertje te gebruiken. Zonde!', aldus Van Veldhoven.
Organisaties als Heineken, Coca-Cola, ID&T en Grolsch hebben zich aangesloten bij Plastic Promise.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!