Wie kent het spelletje ‘doen, durven of de waarheid’ niet? Doritos lanceert vandaag een eigen variant voor Google Assistent. De organisatie is naar eigen zeggen het eerste foodmerk dat een spraakgestuurde game op de Nederlandse markt brengt. Het spel is ontwikkeld door de Scrambled Group.
Spannende, gênante of grappige vragen; daar draait ‘Doritos Truth or Dare’ om. Het chipsmerk heeft het bekende spel in een nieuw jasje gestoken om jongeren tussen de 16 en 24 jaar te bereiken (de zogeheten ‘hyperlifers’).
'Het is voor ons belangrijk om te begrijpen hoe deze technologie door onze doelgroep wordt gebruikt en te testen welke rol het speelt in de customer journey', vertelt Anneke Bakker, digital activation manager bij PepsiCo. 'We ontwikkelen een spel voor Doritos, omdat we graag de jonge hyperlifer willen bereiken met digitale campagnes.'
Om te spelen moeten gebruikers zeggen 'praat met Doritos Truth or Dare’.
De stem is ingesproken door presentator en (stem)acteur Jorn van Vrijaldenhoven.
Het spel wordt aangejaagd via Instagram, Facebook en Snapchat.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!