Chiquita brengt borstkanker onder aandacht met roze stickers op bananen

Insta-influencers roepen hun fans op om foto’s te plaatsen waarop ze hun band met Pinkt Ribbon op een banaan weer te geven.

Wereldwijd krijgen in oktober ruim 200 miljoen bananen een helder roze sticker Omdat de banaan in vrijwel ieder huishouden aanwezig is, is dit volgens Chiquita een goede mogelijkheid om borstkanker onder de aandacht te brengen bij een groot publiek. Om de actie meer lading te geven, gaat daarnaast een influencer campagne #pinkaboutit op Instagram van start.

In het kader van de campagne roepen 17 influencers hun fans op om hun band met Pink Ribbon op een banaan te symboliseren. Dit kan door bijvoorbeeld een tekening, een statement of quote op de banaan te zetten en een foto onder vermelding van #pinkaboutit te publiceren op social media. Alle creaties zullen op de campagne website www.pinkaboutit.nl verschijnen. De 17 mooiste inzendingen zijn later dit jaar te zien in abri’s in de Amstel fietstunnel in Amsterdam.

Bewustzijn

Peter Bolijn, Marketing Manager Benelux van Chiquita: „Being a good neighbour“ of „een goede buur zijn“ is een van Chiquita’s kernwaarden op het gebied van duurzaamheid. Dit betekent niet alleen de buren in de gemeenschappen waarin we actief zijn, maar ook in de gemeenschappen onder onze consumenten. Een van de initiatieven die hieronder valt is onze wereldwijde steun aan Pink Ribbon voor een groter bewustzijn van borstkanker en de bestrijding ervan“.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie