Marktonderzoeksbureau Motivaction en onderzoeksbureau op het gebied van neuromarketing Alpha.One intensiveren hun samenwerking en openen ‘Neuro-Lab’ in Amsterdam. Een logische stap, zeggen de twee partijen, omdat de vraag naar neurowetenschappelijk onderzoek op het gebied van onbewuste processen, bijvoorbeeld bij het testen van communicatiemateriaal, is toegenomen.
In het kader van de samenwerking is er een nieuw Neuro-Lab ingericht in het pand van Motivaction aan de Marnixkade in Amsterdam, waar maandelijks meerdere vaste onderzoeken worden gedraaid.
Diepgang
Ingrid Nieuwenhuis, head of science bij Alpha.One. zegt dat ze steeds meer de vraag kreeg om met behulp van slim kwalitatief onderzoek meer diepgang toe te voegen aan neuromarketing onderzoeken. ‘Dat is niet onze expertise maar de expertise van Motivaction. Onze focus ligt heel bewust bij het neurowetenschappelijk onderzoek.’ Motivaction ziet van zijn kant een mooie aansluiting op bestaande onderzoeken.
Kevin Hengstz, senior research consultant en gespecialiseerd in de toepassing van neuro-onderzoek bij Motivaction, verwacht door de samenwerking op grotere schaal en effectiever neuro-onderzoek aan te kunnen bieden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!