Als je grote ambities hebt en je je webshop binnen afzienbare tijd wilt scharen tussen Bol.com en Wehkamp, dan is dat een grote uitdaging. Het kost je veel geld, tijd en vooral ook geduld. Maar het is niet onmogelijk.
Je kunt je webshop nog zo gebruiksvriendelijk gemaakt hebben, nog zo'n fantastisch product verkopen, loyale klanten hebben en ook nog eens alle betaalmethodes in huis hebben. Het stapje waar je het pakketje uit handen geeft aan de koerier kan alles voor jou en je klanten verpesten.
Terwijl we in Nederland al jaren massaal en, ik zou haast zeggen klakkeloos, met iDeal betalen, hebben ze in Scandinavië en Duitsland toch heel andere principes als het gaat om online betalen. Vooruit betalen is ook helemaal niet zo vanzelfsprekend, als je erbij stilstaat. Waarom dat paar schoenen van €100 alvast overmaken, terwijl je bij Nelly.com zomaar een hele week op je nieuwe aanwinst moet wachten, die bij nader inzien niet eens een aanwinst is maar een blok aan je been.