Zo ziet LINDA.tv er straks uit
Vorig jaar november werd LINDA.tv al aangekondigd op de najaarspresentatie van Sanoma/SBS. Komend najaar wordt het gelanceerd: een platform (te zien op alle devices) met relevante videocontent voor de Linda.-doelgroep.
Jildou van der Bijl, algemeen hoofdredacteur en creatief directeur Linda.: ‘We kijken steeds minder lineaire tv. De manier waarop we televisie kijken verandert en videocontent is sterk in opkomst. Maar ondanks dat missen we ook wel eens relevante content. Zoals we LINDA.nieuws zijn begonnen uit customer frustration willen we nu LINDA.tv brengen. Het is toch een beetje het fear of missing out gevoel. Je hebt gisteravond een fragment gemist op tv waar iedereen het over heeft of hebt een bepaalde video die je kan interesseren niet gezien. En het is best irritant als je er de volgende dag bij de koffieautomaat niet over mee kunt praten.’
LINDA.tv wil je daarbij helpen door de ideale mix samen te stellen. De redactie selecteert dagelijks de beste video’s voor je. Dan moet je denken aan televisiefragmenten van verschillende zenders (en niet hele programma’s) aangevuld met eigen videocontent. Het betekent bijvoorbeeld dat je dat ene fragment uit DWDD, of een scène uit een documentaire of serie voorgeschoteld krijgt op LINDA.tv. Mag je zomaar fragmenten plaatsen van tv-content? ‘Ik was onlangs op de tv-beurs in Cannes en toen ik daarover vertelde, kreeg ik twee soorten reacties: “hoe zit het met de rechten” en “dat is goede marketing voor mijn programma”. We gaan er gewoon slimme afspraken over maken. Stel dat je een fragment uit DWDD neemt en je linkt en verwijst bijvoorbeeld door naar de hele uitzending, dan zullen ze dat alleen maar fijn vinden. Het is extra promotie voor hun programma en als kijkers de reguliere uitzending hebben gemist, krijgt deze alsnog extra aandacht. Dat hoort ook echt bij het nieuwe tv-kijken: wij kunnen ook echt iets voor al die zenders betekenen.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid