Twitter introduceerde begin dit jaar gespreksadvertenties voor een selecte groep adverteerders. Vanaf vrijdag is deze nieuwe functie voor iedereen beschikbaar.
Zo werkt het
'Gespreksadvertenties' zijn uitgelichte berichten met twee knoppen eronder. In het bericht kun je een vraag stellen, bijvoorbeeld: vinden jullie smaak A of smaak B lekkerder? Onder de vraag staan twee keuzemogelijkheden: ‘Tweet #smaakA’ en ‘Tweet #smaakB’. Als een volger op een van de buttons klikt, stuurt hij een Tweet met #smaakA of #smaakB. Vervolgens verdwijnen de mogelijkheden en bedankt het merk de volger.
Zoals de naam al verraadt, zijn de gespreksadvertenties bedoeld om meer conversaties uit te lokken. De keuzemogelijkheden moeten het makkelijk maken voor volgers om te twitteren over het merk.
Heineken
Misschien heb je deze berichten al eens langs zien komen, biermerk Heineken deed namelijk een bètatest. Zo zag dat eruit:
Tweet met een cadeautje
Een tweede nieuwe functie is de Instant Unlock Card. Dit is een uitgelicht bericht waar een soort cadeautje achter verstopt zit. Als je op een knop in het bericht klikt, verstuur je een Tweet. Zodra je dat gedaan hebt krijg je toegang tot exclusieve content, zoals filmpje of een Q&A-sessie.
Effectiever
Volgens Twitter zijn de gespreksadvertenties effectiever dan andere merkberichten: ‘Merken die meededen aan de bètatests, realiseerden een gemiddeld percentage ‘verdiende media’ van 34%. Dat betekent dat ze per 100 betaalde weergaven 34 extra weergaven genereerden.’
Gespreksadvertenties, waaronder de Instant Unlock Card, zijn beschikbaar voor alle beheerde accounts ter wereld. Wie de nieuwe mogelijkheden wil testen, kan zelf aan de slag via ads.twitter.com of contact opnemen met zijn accountteam bij Twitter.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!