Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo lukte het Wefilm om bizar veel views te krijgen voor de achtbaanfilm van ABN Amro

Geen reclamebureau dat in de lead was, geen doorvertaling vanuit een communicatiestrategie, maar gewoon een goed idee. Het leidde tot 28…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De van ABN Amro, bedacht en gemaakt door Wefilm, in samenwerking met reclamebureau Red Urban, zit nu al ruim boven de 28 miljoen views. Een succes dat ook Bas Welling van Wefilm, het brein achter het project, niet had kunnen voorzien. Viralspecialist Erik Hensel zegt dat je misschien niet kunt spreken van &;de hardste viral uit Nederland ooit&;, vooral omdat het daarvoor te weinig televisie-exposure heeft gekregen. Maar een ongekend succes is het volgens hem wel: &;Dat komt vooral doordat het zo veel op Facebook is gedeeld; in de 23 miljoen keer!&;

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in