Zes keer goud Nederland bij European Design Awards 2012

Nederland was afgelopen zaterdag het best scorende land bij de European Design Awards 2012. Er werd zes keer goud behaald. De twee belangrijkste European Design Awards gingen ook naar Nederlandse bureaus.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Bureau Silo werd met drie keer goud en één keer zilver European Design Agency of the Year. Silo won goud in de categorie Company Logo voor het Lux Theater, goud voor de brochure van Muziekgebouw aan 't IJ en nogmaals goud bij Illustrations voor The world of OrangeOlive. Een zilveren award werd gewonnen voor HYPO Art Supermarket (brand implementation).

Reclamebureau Gummo kreeg naast goud ook de Juryprijs voor het beste designproject van 2012. Gummo kreeg de prijzen voor het ontwerp van ’s werelds eerste augmented reality postzegel ‘Stad van Nederland; toekomst in beweging’.

Momkai won goud voor G-Star Women’s Night in de categorie Promotional Site. Voor Xwashier van het Nationaal Historisch Museum kreeg Fabrique een gouden award.

De awards werden zaterdagavond in Helsinki uitgereikt. Alle prijzen zijn te vinden.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie